Thursday, April 25, 2013

FINAL EXAM - DAY 1 : sebatang pensel , sejauh KELANTAN .

assalamaualaikum :) 

haa lama tak update entry . busy with final exam and opcoz busy merapu -..-
memandangkan hari ni hari paling -..- sekali buat aku .
so aku simpulkan , muka aku tak lain tak bukan 
muka ketat persis IKAN SARDIN YANG TERSEPIT DALAM TIN T.T
ehh ? apehal pulak ni ? 
sejambak maruah . perlu je tatabahasa nak salah -..- 
okay cut it off zaty . please proceed :)
 haa , ohh FINAL EXAM SEMESTER ONE -__- 
haa , so memang aku excited gilaa nak exam pagi tadi . paper start pukul 9PAGI tapi aku dah tercogok ibarat tiang lampu isyarat kat depan CANCELLOR HALL UTP tu pukul 8.15PAGI . wow ! sungguh girang aku . dalam hati tak putuih selawat sbb aku cuak . almaklumlah paper PRE CALCULUS . walaupun agak mudah bg sesetengah kroni yang otak mereka persis ALBERT EINSTEIN , 
disebabkan cuak yang tak terhingga , aku tak nak overconfident . 
takut nanti rasa nak hentak kepala kat tembok rumah uncle Muthu belakang rumah akibat daripada kecuaian yang remeh temeh . 
Jadi , pagi tu terkumat kamit laa aku dok menghafal trigonometric ID . 
segala jenihh sin , cos . tan , sec , csc , cot dan bermacam macam Ɵ yang aku dok hapai bagai nak gila smpai nk tersembuq ayaq liuq aku . haha !
 eh , punya la ready dan bersemangat waja . 

                                       1. PEN - check !
                                       2. RULER - check !
                                       3. ERASER - check !
                                       4. PENCIL - check !
                                       5. MATRIX CARD - check !
                                       6. EXAM SLIP - check !
                                       7. IC -check !

so , jam menunjukkan 8.45PAGI . wow ! 
menyesal aku tak pergi line up awal . kan dah kena que panjang berjela . 
haihh . kena scan lagi . 

NO HANDPHONE .
 NO CALCULATOR COVER . 
NO THIS NO THAT . 
JUST YOU AND stuff listed above -_- 
what a pathetic life as a university student ~

 hoho ! my turn ! my turn ! excited terlebih pehal ? hehe .
 so masuk je hall , ewah ewah berpinar mata aku cari table 398 -..-
 palinggggg hujunggggg pulak tuh , 
NAMA Z . padan laa kat aku :) haa , pastu ni haa the stroy begin ~

adengan PERTAMA . letak stationaries atas table . alih alih . Ya Allah !

"eh ? mana pensel tadi ?" *intro gelabah

pusing kat orang belakang . foreigner and that's it , TANYA

"err excuse me , do you have any extra pencil ?"

"NOPE. sorry." yeahh sopan betul .

panik makin memuncak ~

pusing depan balik

tolak kerusi org depan . also a foreigner ~

"err any extra pencil please? " me buat muka kesian ~

"sorry i don't have any extra" a poilte guy too .

errghhh . TEKANAN ! T.T
pusing kanan . *KOSONG*
pusing kiri .
nah ! AIMAN ! hah .
"eh ade pensil lebih tak ? pensil aku tercicir tadi taktau mana" laju aku cakap sbb panik 
dia geleng .
 tapi eh ? 
aku pun tak pasti laa sama ada aku yg terlalu panik atau tak dgr apa yg aiman ckp , 
yang aku sedar , tetiba  pensel berubah tangan , 
NAH ! yes ! dh dapat pensel . ohh LEGA ! hehe .
serentak tu jugak 

"okay , you may start now"

aku pun sengih sengih macam selipar koyak akibat kegembiraan mendapat pensel -..-
 DAN senyuma itu terkubur begitu sahaja setelah aku dengan waras menyedari sesuatu yg agak aneh ! -__-

"eh ? mana question paper ? ni ada answer booklet je ? YaAllah ! "

pusing belakang , foreigner tadi , aku cakap ,

"I DON"T HAVE THE QUESTION PAPER !"

"I DON'T KNOW" he replied 

and i was like -..- yeahh , he's right , i mean ,
 HOW WOULD HE KNOWS ANYWAY
come on Z , when panic , people did silly thing just like what u're doing .
 derr ~

tonngeng kiri , kanan , atas , bawah , depan , belakang . 
HAH ! takde jugak .
aku dah tak senang duduk !
nak jawab cemane ni ! 
OPAH ! HELP MEHHHH ! 
then setelah putus asa yang terlampau hebat , 
no other choice ! 
terus angkat taangan
 *gaya HERMOINE dlm cter HARRY POTTER yg first tu* 
sambil kata

 "excuse me~"
krikk ~ kirikk ~

HAMPA T.T

tak de sapa nampak . tetiba terpikir , 
adakah aku terlalu pendek ? -..- 
ahh abaikan ketinggian saat ini .
aku pun try lagi . 

HIGHER . 
KECEWA .

same thing happens -..-
lagi dan lagi dan .. 
sampai aku hilang sabar ! NAH ! AKU BERDIRI . 

"hello ~ excuse me ! YA ALLAH " 

tak semena mena aku merasakan aku seperti perusuh negara yang sedang memberontak
 dalam demo jalanan ~ haihh 
akhirnya .
 lecturer nampak ! hah ! tak sia sia usaha aku . 
okay damn ! 10 minutes gone . wattaaaa ~ 
semua org dh sibuk buat soklan ,aku baru terkial kial nk tulis exam ID -..- 
haihh tension aku ! tension ! ni boleh menimbulkan kedutan di wajah seawal usia aku ni ~ hehh ! 
 sakit pulakk hati kitaa . 
haa pastu . jawab punya jawab ,
 kerut dahi , muncung mulut , picit urat kepala , goyang goyang tgn ,
 silang kaki , lentok kanan , lentok kiri , 
NAH ! done ! hah ! akhirnya ! tgk jam . -..- 
ada 10.45PAGI . 
hoii ada lagi 1JAM 15MINIT ,. 
bapak lama ! hah ! tetiba suara Dr.Balbir menerjah gegendang telinga
 " FINISHING TOUCHES ~ FINISHING TOUCHES~ " 
oh man . haa RE-CHECK . 
kot careless mistake dimana mana yang akan membuatkan aku nampak silly gilaaaa -__- 
haa okay , touch up sini , sana . hah . 
BOSAN ! 
hehe . tgk sekeliling . BOSAN . 
semua tekun gilaaa .
 aku ni dah la tak boleh dok diam . mak oihh sejuk macam kat kutub dah . 
hah ! belek punya belek . hoho . 
dengan gumbiraaaa 

"okay you may leave the hall now."

horayyy , 1 DOWN , 3 TO GO ! alhamdulillah :)
keluar je hall , 
whoa ! becok je aku cerita kat girls gedik gedik aku apa yg aku kepoh sgt masa exam tadi .
 the thing is DIORANG GELAK KAT AKU -_-
 yeah bestfriend mmg cmtu -..- takpa takpa . 
on the way balik village tu , 
tak payah ckp laa , mmg sengal nak mati ,
sampi senggugut aku -__-
 *perlu je senggugut ? lantaklah ~
haa lepas tu , lunch . 
okay aku bebai sbb rancangan WANITA HARI INI dah terlepas -..- 
harini punya topik . "SINDROM ANAK KEDUA" 
hoii ! aku nak tgk sbb aku anak kedua . hehe . 
takpa boleh rewatch kat tonton.com.my *promote cehh ~
haa pastu merepek merapu smpai masuk bab hostel dan hantu , 
seterusnya bab BAPUK kat lorong haji taib  sana ~ 
 haha memang esok takde exam pun smpai sempat bergurau senda cenggini ~ 
*btw esok exam english ! pi study hoii ~

haa , tak habis lagi . pastu je , masuk bilik , 
on FACEBOOK macam biasa ~
newsfeed berderet pasal matrikulasi !
 aku pun excited ahh nak tahu aku kena campak katne ! hah !

EH ?
SERVER DOWN ?
heyy buat perangai lak KPM nihh , 
aku tak puas hati , aku hantor message

TAIP 
MOE<jarak>MAT<jarak>NO.KP anda 
dan hantar ke 15888
sekian iklan swasta ~ 

successfully sent . 
tunggu .
tunggu.
tunggu.
HAMBAR ~ 

tak puas hati lagi , cuba lagi dan lagi . hah ! at last .

ahh perlu je tabs bagai semua tuuh ? aku print screen dan malas nak crop . sekian ~

ohh btw , MATRIKS KELANTAN ni pun tak kompen bukak tahun ni . 
sementelahan dgn itu , aku terpaksa menempek dekat MATRIKS KEDAH -..- 
ape punya jenis nihhh !
bebai sungguh aku T.T

 what a day .
 starts from PENCIL , stuck in CHANGLUN , ends with KELANTAN .
btw , still thinking whether nak pergi or tak , but yeahh .

UTP-MATRIKULASI
pro and cons tetap ada .
stay UTP or blah ? jeng ~ jeng~
InshaAllah I will choose my best .
will update as soon as decision made :)

Allah knows the best :)

SEKIAN ~

THE END .




2 comments:

  1. wahhaahha
    siyes aku dapat bayangkan betapa kalut nye ko!
    :D

    ReplyDelete