Thursday, October 10, 2013

kau

kau berubah .
aku juga berubah .
aku sedar .
cukup sedar .
aku tak nafikan .
ya !
aku tahu salahnya bukan di pihak kau sahaja .
aku juga .
mungkin .
cuma aku kurang senang dengan lakonan kau .
kenapa perlu begitu ?
kalau kau lihat kembali , kau memang tak adil .
dah lama dah .
aku malas nak besarkan .
sebab apa ?
sebab kau selalu menangkan dia .
aku tak dengki .
aku tak cemburu .
sumpah !
secebis pun tidak .
malah aku hairan .
bukan sahaja aku .
kau yang aku kenal , bukan jenis yang membabi buta .
kau yang aku kenal , bukan keruh wajahnya .
kau yang aku kenal , bukan melenting tanpa sebab .
kau yang aku kenal , jarang sekali sinis kata kata .
kau yang aku kenal , senyuman cukup manis .
tapi ,,
itu adalah kau yang aku kenal .
DULU .
BUKAN SEKARANG .
khilaf aku juga .
khilaf kami .
mungkin .
ya .
aku tak baik seperti kau .
seperti dia .
aku tahu itu .


-Z-




No comments:

Post a Comment